Monday 14 April 2008

Den eviga städningen

Ni som jag pratar med lite oftare vet att jag och tanten jag bor med inte riktigt drar jämt vad det gäller städning. I alla fall inte efter ett par veckor sedan när hon helt sonika berättade att "you don't know how to clean" och att hon var tvungen att städa mitt rum dagen efter. Jag blev så sur att jag skrubbade hela rummet med en tandborste (nästan i alla fall) och undvek därav krisen. Men.. igår när jag kom hem efter nattliga eskapader så ser jag att allt, ALLT i mitt rum har flyttat på sig. De fina korten från min födelsedag som jag ställt i en rad på pianot, polaroidbilderna från när Henrik och Pappa hälsade på, dukar, böcker, cd-skivor, allt. Jag blev inte alls särskilt förtjust, men eftersom jag hatar konfrontation har jag skjutit upp att prata med henne tills ikväll, eller imorgon... Denna veckan i alla fall! Det känns ärligt talat inte ett dugg kul att när jag går från huset så går hon in i mitt rum och gör som hon vill, det luktade till och med annorlunda.
Nu måste jag slå upp alla ord jag vill säga till henne på franska, och framförallt inte vara så mesig utan stå på mig litegrann. Bonne chance Andrea...

Ikväll ska jag kolla på Pacific på Centre Culturel Suedoise, mest bara för att det är ett svenskt band och för att jag lite längtar hem. Till moderskeppet.

Och i helgen var vi, för Ambers 22-årsdag på en restaurang, Chartier som jag verkligen rekommenderar om nån funderar på att komma hit. Sur service, tafflig mat, vin utspätt med vatten och helt fantastiskt!

Nu ska jag plugga plugga för idag kändes det som det var dags för lite homeschooling.

Au revoir!

2 comments:

Hannseman said...

Nu har jag äntligen hittat in här, you're being watched! ;) Din blogg hamnar i Mina Favoriter direkt! Fy va duktig du är på att uppdatera din blogg förresten. /Hannes

Andrea said...

oj! hur hittade du mig om jag får fråga? tacktackar. skriver du nåt liknande själv?