Thursday 6 March 2008

The big 2-1 - NOT

Igår var det d-dagen då jag fyllde år och jag hade en underbar dag, kanske för att jag inte hade några förväntningar men kanske för att det helt enkelt var mycket bra. Kommer att lägga upp bilder om någon dag.

Nu till Velib, Parisarnas stolthet. Det är alltså cyklar som står i stora cykelställ lite varstans som vem som helst med ett Velib- eller Visakort kan hyra för det ynka priset av 1 Euro för en halvtimme. Jag har varit sugen länge, jag älskar att cykla och idag (nej inatt) när jag gick hem från en fest och började tänka på att Pappa skulle blivit förkrossad om han visste att jag gick ensam, halv tre på Paris boulevarder kändes det som det rätta tilfället.

Det jag inte räknade med var att cyklarna var i kasst skick, (de 3 första jag tog hade inte ens kedjor och den jag fick tag i hade sadeln i höjd för en 10-åring) och att man måste ha 150 Euro på kontot för att få hyra en! Lyckligtvis hade jag 150 pix på kortet men ändå, det gör ju helt plötsligt att alla inte alls kan hyra en cykel.

Hem kom jag och Pappa kan sova gott om nätterna, för Paris är stort, stort, stort och nog för att det är vackert, vill jag inte vandra ensam i timmar längs gatorna.

Nu är det hög tid för mig att sova, men jag avslutar med en bild av les velos!

1 comment:

Stefan said...

Det känns skönt att du känner din far.