Sunday 17 February 2008

Jag kan inte sova!

Klockan är halv fyra och jag kan inte sova. Tur att jag inte börjar skolan förrän två imorgon! Idag har varit en latdag och en ganska välförtjänt dag tycker jag eftersom jag började skolan i tisdags och faktiskt har pluggat varje dag sen dess! Man blir extremt trött efter grammatikpassen dels för att jag tycker att grammatik är sjukt svårt i sig själv och dels för att man måste koncentrera sig på att översätta allt läraren säger på samma gång som man ska förstå grammatiken. Pust.
Språkcentrat i min hjärna lär ha en del att göra just nu, jag tänker på svenska (duh), pratar engelska med mina kompisar och försöker lära mig franska.


Saker börjar ordna sig ganska bra nu känns det som. Vet inte om jag skrivit det innan men mitt rum ligger ca 3 minuters gång från skolan. Och går man ytterligare 10 minuter förbi 10 rue de l'ècole Polytechnique där jag för tillfället huserar kommer man till Seine och Notre Dame!
Jag har tom lyckats vara så social under veckan att det var ganska skönt att vara själv hela eftermiddagen (natten o morgonen var jag hos Amber i Montmartre eftersom metron i den här staden stänger redan klockan 2 på helgerna och jag (som ni vet om nu känner mig) är ju inte så förtjust i att planera i förväg vad jag ska göra under kvällen. Och även om jag trivs bra i mitt rum var det ganska gött att hänga hemma hos någon som är 21, inte över 60 år som jag nästan luskat utt att min tant är.


Haregött, tror äntligen jag är trött nog att sova nu!

No comments: