Sunday 3 February 2008

Inneboende

Jag är nog så mycket inneboende man kan bli. I fredags flyttade jag in till kvinnan (som hette Catherine, inte Sophia som jag trodde!) och just nu ligger jag i min nya hårda säng i mitt nya rum, som egentligen är lägenhetens vardagsrum. Min franska är en katastrof och därför kan jag inte prata så mycket med min hyresvärd. Jag kan tex. inte fråga henne om det är okej att komma hem kl 5 på morgonen efter en rolig kväll. Eller om Henrik kan sova över här när han kommer. Sorbonne har en del att jobba med...

Igår var hennes födelesedag och jag försökte i alla fall ge ett gott intryck, för jag köpte ett ganska fint choklad till henne.

Igår var jag också på klubb för första gången i Frankrike, jag och Alena åkte långt ut, nästan till muren skulle jag tro på ett ställe som heter La fleche d'Or och det var helt klart värt resvägen!


fransk electro


mitt rum

Veckan som kommer är jag ledig och tänkte försöka sightseeinga (hur böjs detta till svenska?) lite mer och ev. köpa en guidebok om jag har råd. Det är svårt att veta vad man ska göra när man inte vet vad man kan välja på och när man bara känner 4 personer i ett land (vilket jag i och för sig tycker är helt ok efter bara en vecka). Någon som har tips?

2 comments:

Björn Gadd said...

Åhh!! Du kan ju tänka dig hur avundsjuk jag är som inte fick hänga med och dansa till fransk electro!

Andrea said...

jo jag tänkte faktiskt en gnutta på dig när jag var där!